به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حقلطفی گفت: در دور پنجم برداشت و ارزیابی شاخصهای عملکردی رویه راههای شریانی و فرعی کشور که از نیمه دوم شهریور از استان قزوین و مازندران آغاز شد با استفاده از دستگاه RSP شاخصهای سطح روسازی راه به صورت مکانیزه ثبت شد.
وی هدف از اجرای این طرح را که توسط کارشناسان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شد، شناخت وضعیت موجود روسازی راه، ارتقای کیفیت رویه راهها و کاهش هزینههای نگهداری آنها عنوان کرد و گفت: اطلاعات برداشت شده توسط این کارشناسان، در ادامه تجزیه و تحلیل و پارامترهای مربوطه جهت ارزیابی وضعیت روسازی راههای استان استخراج خواهد شد.
حقلطفی ادامه داد: همزمان با این عملیات دوره آموزشی سیستم مدیریت روسازی و فرایندهای مدیریت نگهداری پیشگیرانه روسازی راه نیز با هدف بازآموزی و به روزرسانی دانش کارکنان در زمینه مدیریت روسازی نوین در این اداره کل برگزار شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین افزود: در این دوره آموزشی که طی سه هفته و در هر هفته به مدت ۲ روز و در مجموع ۳۲ ساعت برگزار شد ۱۴۴ تن از روسا و کارشناسان مرتبط با روسازی راه شرکت کردند.
حقلطفی افزود: معرفی سیستم مدیریت روسازی، روشهای ارزیابی روسازی و شاخصهای مرتبط، مراحل پیادهسازی سیستم مدیریت روسازی، روند انجام مطالعات نگهداری پیشگیرانه در سطح شبکه و پروژه از جمله محتواهای آموزشی در این سه مرحله دوره آموزشی بود که توسط هفت تن از اساتید خبره کشوری ارائه شد.